Keijo-Kaarina ja myynnin insinöörit

— Severi Hämäri

Olin eilen puhumassa myynnin insinööreille Sales Engineering Finlandin kokouksessa. Tällä viikolla siksi blogiartikkelin sijaan tarjoan linkin toiseen blogiini, jossa eilinen puheeni on julkaistuna: Sales Engineering for Kurt-Charlotte: how to get inside customer’s mind?.

Puhuin siis Puhujakoulussa käytetystä yleisön Keijo-Kaarina-analyysistä ja sen soveltamisesta erityisesti myynnin insinööreille:

Kurt-Charlotte is an imaginary person that represent your audience (i.e., the person or people you are trying to convince—your average customer). First, get some decently sized paper and nice pencil, or open the conceptual drawing tool of your choice on your tablet. Begin by drawing the (non-gender-specific) stick figure of Kurt-Charlotte in the middle of the paper. Then divide the space around Kurt Charlotte by drawing three lines radiating from her so that you have one section above her, one to her left and one to her right. Write “Ethos” to the left, “Logos” above, and “Pathos” to the right. Now we may start gauging your knowledge about your audience: what you know—and what you don’t know—of her.

 

Mainokset

Kommentoi, kerro, osallistu:

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s